Agatha Christie - Deset malých černoušků

Agatha Christie je právem královnou detektivek. Její detektivky nejsou krvavé a děsivé, přesto garantuji, že na vás udělají dojem.

Agatha Christie je právem královnou detektivek. Její detektivky nejsou krvavé a děsivé, přesto garantuji, že na vás udělají dojem. Po přečtení knížky o ní budete ještě dlouho přemýšlet. Jen málo autorů dokáže napsat tolik knih tak, aby byly všechny dobré. U této knihy musím ocenit neskutečně fascinující a spádový děj. Také film, který byl podle této knihy natočen, stojí za zkouknutí. Knize nemám po dlouhé době co vytknout. I když většina mých recenzí má podobné hodnocení, protože dobré knihy mám rád, vždy se nějaká chyba nebo opakující klišé objeví, ale tady nic, vůbec nic. Určitě doporučuji.

Kniha je o několika lidech, kteří jsou pozváni na tajemný Černochův ostrov. Ale hned první večer v nádherném sídle na malebném ostrově naruší celou atmosféru gramofonová deska. Neznámý hlas obviní každého pozvaného ze zločinů, za které nebyl nikdy odsouzen. A roztáčí se kolo událostí. Jeden účastník po druhém začíná umírat. Každý člen „výpravy“ na ostrově má v pokoji básničku o deseti černoušcích, kteří postupně mizí (umírají) různými způsoby. Celou knihu budete drženi v nejistotě, kdo je kdo. Každý chce přežít - soudce, služka, generál, učitelka, zkrátka každý. Ve vraždění není žádný viditelný systém. Všechny postavy tápou, bojí se, ale hlavně neví, kdo další je na prokletém ostrově na řadě. Detektivka vytváří spoustu emocí i bez toho, aby musel postavy honit temný šílený vrah. Kdo toto řádění nakonec přežije?

Odkaz na knihu ZDE.