Cormac McCarthy - Tahle země není pro starý

Tahle země není pro starý je skvělá kniha, která se zaměřuje na úpadek společnosti. Nad úpadkem společnosti se zamýšlí šerif Bell, který zastává staré dobré hodnoty a doufá, že se svět opět spraví.

Tahle země není pro starý je skvělá kniha, která se zaměřuje na úpadek společnosti. Nad úpadkem společnosti se zamýšlí šerif Bell, který zastává staré dobré hodnoty a doufá, že se svět opět spraví. Na druhé straně spektra by stál nájemný vrah Chigurh, který zosobňuje nezastavitelné zlo. Uprostřed těchto stran stojí Moss, který chce udělat správnou věc, ale byl vhozen do světa zločinu. Podle knihy byl také vytvořen velmi úspěšný film, který vyhrál několik cen, včetně nejlepšího snímku a nejlepšího herce ve vedlejší roli. Určitě mohu doporučit jak knihu, tak film.

Naše hlavní postava, Llewelyn Moss, objeví několik aut drogového kartelu. Všichni z kartelu jsou mrtví až na jednoho muže, který prosí Mosse o vodu. Moss řekne, že žádnou nemá a začne prohledávat auta. V jednom z aut najde heroin a 2.4 milionu dolarů. Moss vezme tašku s penězi a vrací se domů. Mossovi se ale zželí jediného přeživšího a rozhodne se vrátit s vodou. Když se vrátí k raněnému, zjistí že byl zastřelen. Moss se chce vrátit zpět domů, ale je spatřen a tím začíná jeho útěk o život. Kniha je v částech vyprávěna také šerifem Bellem, který se snaží vyšetřit smrt členů kartelu a najít Mosse, po kterém jde možná nejnebezpečnější člověk na světě – Anton Chigurh. Anton je celou knihu spíše nezastavitelný objekt než člověk. Není nic, co by mohlo Antona zastavit, sám se zbaví konkurenčního vraha a několika členů drogových kartelů. Jestli se Mossovi podaří nějak Antona zastavit se dozvíte v této skvělé knize.