George Orwell - Farma zvířat

Ke knize Farma zvířat jsem se dostal díky povinné četbě a musím říci, že jsem nebyl zklamán. Příběh o zvířatech, co ovládnou statek, mi přišel bizarní, ale nakonec byla kniha velmi dobrá.

Ke knize Farma zvířat jsem se dostal díky povinné četbě a musím říci, že jsem nebyl zklamán. Příběh o zvířatech, co ovládnou statek, mi přišel bizarní, ale nakonec byla kniha velmi dobrá. Farma zvířat je ¨bajka¨, která pojednává o tom, co by se stalo, kdyby farmářská zvířata započala revoluci proti lidem a stala se komunisty. Knihu mohu určitě doporučit, moc se mi líbila.

Na Pánské farmě pana Jonese žije spousta zvířat a jedním z těchto zvířat je starý Major, který sní o světě, kde zvířata žijí šťastně bez krutosti lidí. Bohužel Major se této utopie už nedožije, ale jeho smrt nabudí ostatní zvířata natolik, že vyvolají převrat a vyženou všechny lidi z farmy. Jako vůdci zvířat se sami zvolí prasata Napoleon a Kuliš, kteří také vypíší na stěnu stáje pravidla zvířat. Mezi ně patří například nenosit oblečení nebo nespat v postelích. Zvířata začínají sázet a sklízet plodiny, spravují farmu pro lepší žití a po nějakou dobu jde vše dobře. Jednou na zvířata lidé zaútočí a zraní některé zvířecí soudruhy. Napoleon začne lačnit po moci, a tak vyžene Kuliše a zmanipuluje zvířata, aby si myslela, že je Kuliš zradil. Každým dnem se kazí víc věcí. Úrodě se nedaří, přichází zima a prasata se více odlišují od zvířat a mění hlavní pravidla. Jestli zvířata vytvoří utopii nebo se vše vrátí do normálu se dozvíte v této skvělé knize.