J.K. Rowlingová - Bajky Barda Beedleho

Koupil jsem si tuto knížku, protože jsem si chtěl přečíst Příběh tří bratří, který byl zmíněn ve filmu Harry Potter.

Koupil jsem si tuto knížku, protože jsem si chtěl přečíst Příběh tří bratří, který byl zmíněn ve filmu Harry Potter. Těšil jsem se hlavně na tento příběh, ale moc mě překvapilo, že se mi nakonec líbily všechny příběhy. Jsou napínavé, poučné jako všechny bajky a mají hezký děj. Prostě se mi knížka moc dobře četla. Napadlo mě, že bychom si měli z této knihy asi zapamatovat, že když člověk věří, že něco dokáže, zvládne to spíš, než když si říká, že to nezvládne.

Bajky vypráví o kouzelnících a kouzlech. Každý zná určitě z příběhů Harryho Pottera legendárně proslulý Příběh tří bratří. V této knížce najdete nejenom tento příběh, ale spousty dalších. Třeba příběh Čaroděj a skákající hrnec, Fontána příznivé sudby, Mágovo chlupaté srdce nebo Králice Alice a chechtavý pařez. Všechny příběhy se mi líbily, ale nejvíce asi Mágovo chlupaté srdce. Tento příběh vypráví o jednom kouzelníkovi, který chce, aby byl stále důstojný. Nechce se nikdy oženit a ani mít děti. Tak si vyndá srdce a pak je úplně bez citů. Ale jednou přijede krásná kouzelnice, která se kouzelníkovi moc líbí. Poruší kouzelník svá předsevzetí? A ještě bych mohl zmínit třeba Příběh tří bratří, který vypráví o třech bratrech, kteří umí tak dobře kouzlit, že když mají přejít přes dva břehy, ve kterých se jinak každý utopí, vyčarují lávku a po ní bezpečně přejdou. Zastaví je však smrt a řekne jim, že splní každému jedno přání. První bratr si vybere neporazitelnou hůlku, další kámen, který umí oživit mrtvé a poslední z bratrů si vybere neviditelný plášť. Který z bratrů byl asi nejchytřejší a správně si vybral své přání?