Naoshi Arakawa - Tvá dubnová lež 1

Tvá dubnová lež je pravděpodobně jedno z nejlepších děl, které jsem kdy četl. Kniha má velkou emocionální váhu. Naoshiho styl je „jednoduchý“ ve všedních okamžicích, ale o to víc vyniknou emocionální momenty, které jsou nejen skvěle vybudovány, ale i nakresleny.

Tvá dubnová lež je pravděpodobně jedno z nejlepších děl, které jsem kdy četl. Kniha má velkou emocionální váhu. Naoshiho styl je „jednoduchý“ ve všedních okamžicích, ale o to víc vyniknou emocionální momenty, které jsou nejen skvěle vybudovány, ale i nakresleny. Tvá dubnová lež dostala také perfektní adaptaci, která (podle mě) skvěle vystihuje původní myšlenku knih. Tuto knihu mohu jenom doporučit a myslím si, že by si ji měl přečíst každý, kdo zvládne ocenit dobré drama.

Setkáváme se s extrémně dobrým, mladým klavíristou, Kouseiem Arimou, který ale od svých jedenácti let není schopen slyšet, co hraje. Poznáváme také jeho dva kamarády. Tsubaki, která je dobrá softballová hráčka a Watariho, který je pro změnu velmi dobrý fotbalista. Kousei ztratil svoji schopnost slyšet po smrti své matky a od té doby žije v černobílém světě. Jednoho dne je spolu s Tsubaki pozván na koncert nadějné houslistky, které se líbí Kouseiův kamarád Watari. Kousei přijde na místo srazu dříve než jeho přátelé a zaslechne Kaori hrát, Kousei je ihned zaujat stylem, jakým Kaori hraje a tím začíná poutavý příběh, který se zaobírá traumaty, láskou, přátelstvím a hlavně hudbou. Tvá dubnová lež, která má na první pohled velmi jednoduchou zápletku, je překvapivě hluboký příběh, který zapůsobí nejen na hudebníky.