Oscar Wilde - Jak je důležité míti Filipa

Oscar Wilde je velmi známý spisovatel a mezi jeho nejznámější knihy patří právě tato kniha. Jde o komedii, která i když je starší, dokáže stále pobavit. Čtení jsem si velmi užil.

Oscar Wilde je velmi známý spisovatel a mezi jeho nejznámější knihy patří právě tato kniha. Jde o komedii, která i když je starší, dokáže stále pobavit. Čtení jsem si velmi užil. Zápletka je vtipná a zajímavá. Kniha není dlouhá, takže se skvěle hodí třeba do autobusu. Určitě bych knihu doporučil všem. Nejen proto, že jde o klasiku, ale i proto, že si jsem jistý, že vás velmi pobaví a četbu si užijete.

Hlavní postavou této knihy není překvapivě Filip, ale John (Jack) Worthing, který je smírčí soudce a pronajímá dům. Jack žije dva životy. Jeden na vesnici, kde je opatrovníkem Cecílie a je znám jako Jack a druhý ve městě, kde se uchází o ruku slečny Gvendolíny a je znám jako Filip. Kamarád Jacka je Algernon Moncrieff, který je také hlavní vtipnou postavou. Jednoho dne se Filip Algernonovi svěří, že chce Gvendolínu požádat o ruku, a že žije dva životy. Algernon Jacka podporuje v obou věcech a sám přizná, že má vymyšleného přítele, aby se mohl ulít ze společnosti své nesnesitelné tety lady Bracknellové, která je zároveň matkou Gvendolíny. Když přijede lady Bracknellová a Gvendolína, Jack konečně požádá Gvendolínu o ruku, ale lady Brecknellová nechce sňatek povolit. Jack se o víkendu vrací na venkov za svou chovankou a ve stejný den přijíždí i Algernon, který si hraje na Jackova (neexistujícího) bratra Filipa. A aby toho nebylo málo přijíždí i Gvendolína a Lady Bracknellová. Jak celá situace dopadne a jestli se nakonec Jack ožení se dozvíte v této knize.