Oscar Wilde - Obraz Doriana Graye

Oscar Wilde je velmi známý spisovatel a dramatik. Mezi jeho nejlepší a nejznámější díla patří Jak je důležité míti Filipa a také Obraz Doriana Graye.

Oscar Wilde je velmi známý spisovatel a dramatik. Mezi jeho nejlepší a nejznámější díla patří Jak je důležité míti Filipa a také Obraz Doriana Graye. Knihu doporučuji přečíst, protože je sama o sobě velmi zajímavě napsaná a vypráví poutavý příběh o rozkladu lidské bytosti. Kniha je skvělou ukázkou toho, jak jednoduše lze něco čistého absolutně zničit.

Příběh začíná v ateliéru mistra malíře Basila, který právě dokončil své asi nejlepší dílo, obraz Doriana Graye. V tuto chvíli je v ateliéru i Basilův přítel lord Henry Wotton. Lord Henry Basilovo dílo velmi vychvaluje a přesvědčuje Basila, aby obraz poslal na výstavu. Ale Basil je plně rozhodnut, že tento obraz nemůže nikomu jinému ukázat, protože se v něm až moc odráží jeho osobnost. Lord Henry tak alespoň doufá, že bude úžasnému Dorianovi představen. Ale ani toto nechce Basil dovolit, protože si myslí, že by lord Henry měl na Doriana špatný vliv. Shodou náhod přijde Dorian do ateliéru, a tak nezbývá nic jiného než oba muže představit. Už při prvních konverzacích lorda, Doriana a Basila můžeme vidět, jak každý z nich přemýšlí a v co věří. Lord Henry si je jistý, že na celém světě nemá hodnotu nic jiného než mládí a krása. Basil na druhou stranu věří, že záleží na tom, co člověk cítí a Dorian je nepopsaný list papíru, na kterém po zbytek knihy můžeme vidět, jaký vliv měli tito muži na jeho vlastní hodnoty. Basil se nakonec rozhodne darovat obraz Dorianovi, který si jej odnese do svého domu. V dalších kapitolách knihy se tak nemění jen Dorian Gray, ale i obraz, který byl podle něj namalován. A zatímco Dorian je stále stejně krásný, obraz se pomalu mění na kruté a bezcitné monstrum, které člověka už připomíná jen vzdáleně.