R. A. Salvatore a Erika Lewis - Barva draků

Barva draků je velmi dobrá kniha, ale ničím nevyniká. Je velmi podobná spoustě dalších fantasy knih, což z ní ale nedělá špatnou knihu. Určitě bych vyzdvihl to, že některé pasáže knihy jsou napsány pohledem více postav, a tak nemusíme číst vyprávění mezi postavami o tom co se stalo

Barva draků je velmi dobrá kniha, ale ničím nevyniká. Je velmi podobná spoustě dalších fantasy knih, což z ní ale nedělá špatnou knihu. Určitě bych vyzdvihl to, že některé pasáže knihy jsou napsány pohledem více postav, a tak nemusíme číst vyprávění mezi postavami o tom co se stalo. Mezi mínusy knihy patří hlavně to, že celý svět a magie není pořádně vysvětlená. My jako čtenáři víme jen, že hlavní postava má schopnosti z měsíce a umí mluvit s draky, ale jak ani proč se nedozvíme. Pokud umíte překousnout nedokonalost světa, bude tato kniha pro vás skvělou oddechovou jízdou.

Maggie už od malička jezdí se svým adoptivním otcem Xavierem kouzelníkem po vesnicích za hradbou království a pomáhá jako asistentka svému otci vydělat. Při jedné takové cestě jsou zastihnuti rytíři, kteří vezou na hrad draka kvůli turnaji. Maggie se od Xaviera odpojí, aby se podívala na draka. Když se Maggie k drakovi přiblíží a dotkne se ho ucítí, že mezi ní a drakem je nějaké magické spojení. Naneštěstí je chycena rytíři, ale podaří se jí utéci. Maggie si myslí, že se nic nestalo, protože jí nikdo pořádně neviděl do obličeje. Jednoho dne se ale vše změní, když při kouzelnickém vystoupení zemře veverka, kterou používají na triky. Maggie se veverky dotkne a v tu chvíli se objeví záblesky modrého světla z měsíce a veverka oživne. Po představení přijde za Maggie a Xavierem princ s rytíři a odvezou je na hrad. Maggie se po cestě setkává s dopadem krutosti krále na zemi a mezitím se na hradě schyluje k velkému převratu. Jestli Maggie přežije nebezpečí a podaří se jí zachránit své nové přátele se dozvíte po přečtení této knihy.