Ray Bradbury - 451 stupňů Fahrenheita

451 stupňů Fahrenheita je skvěle napsaná kniha, která popisuje změnu člověka sloužícího režimu v rebela, který chce šířit znalosti, jež se kdysi sám snažil zničit. Tato kniha je právem považována za skvělou a čtivou klasiku. Přestože jde o starší knihu, témata jsou čím dál více aktuální. 451 stupňů Fahrenheita mohu určitě doporučit.

451 stupňů Fahrenheita je skvěle napsaná kniha, která popisuje změnu člověka sloužícího režimu v rebela, který chce šířit znalosti, jež se kdysi sám snažil zničit. Tato kniha je právem považována za skvělou a čtivou klasiku. Přestože jde o starší knihu, témata jsou čím dál více aktuální. 451 stupňů Fahrenheita mohu určitě doporučit.

V tomto dystopickém světě jsou zdroje zábavy extrémně přístupné a jednoduché, knihy, debatování a učení se o historii nebo jiných předmětech už neexistuje a všechny knihy jsou páleny požárníky. Hlavní postavou je požárník Guy Montag. Guy je požárník už poměrně dlouho, poslední dobou ale má čím dál víc pochybností o své práci a celkově o světě. Jednoho dne potká na rohu ulice Clarisse, mladou ženu, která vůbec do moderního světa nezapadá. Clarisse se začne s Montagem bavit a ptá se ho na spoustu, pro nás jednoduchých, otázek. Jedna ze zmíněných otázek je „Jsi šťastný?“, Montag odpoví že samozřejmě je, ale když se vrátí domů, uvědomí si, že to vlastně není pravda. Montag se cítí prázdně, moderní zábava už ho nebaví a má čím dál větší pochybnosti o své práci, ve které ničí stovky knih denně. Vše spěje ke dni, kdy se Montag rozhodne z jednoho z domů, který má vypálit, sebrat knihu. Tímto malým činem rozpoutá události, které ohrozí jeho život, ale možná změní k lepšímu lidstvo.