Roald Dahl - Karlík a továrna na čokoládu

Přečetl jsem všechny česky vydané knihy od Roalda Dahla. Skoro všechny jsem přečetl s nadšením, ale tahle se mi líbila fakt nejvíc.

Je to úžasně vtipný a napínavý příběh pro kluky i holky. Hlavním hrdinou je malý školák Karlík, který pochází z chudé rodiny. Mají tak málo peněz, že čokoládu dostává Karlík vždy jenom jednou za rok k narozeninám a moc se na to těší. Když jsem to četl, tak jsem si říkal, že to si nedovedu vůbec představit. Karlík se chce moc podívat do tajemné čokoládovny. Přestože v čokoládovně nikdo nepracuje, továrna vyrábí výborné cukrovinky. Ale jak je to možné? Díky zlatému kupónu nalezenému v čokoládě, se dostane Karlík na návštěvu do čokoládovny pana Willyho Wonky. Spolu s Karlíkem se do továrny dostanou také další čtyři děti. Protože všechny děti, kromě Karlíka, mají nějakou špatnou vlastnost, jsou v čokoládovně legračně potrestáni. Legračně pro nás kluci a holky, horší by to bylo, kdybychom byli na jejich místě. Bylo vtipné číst, jak se jedno z dětí málem utopí v čokoládové řece nebo třeba jak dalšího vcucne televize. Když jsem to četl, napadlo mě, co by se tak stalo v čokoládovně mně. V každém případě je Karlík jediný, který díky své skromnosti na tuto návštěvu nikdy nezapomene. Protože překvapení, které je pro něj nachystáno, je úžasné.

Co se mi líbí na knihách Roalda Dahla a proč je mám všechny doma koupené je to, že část peněz z prodaných knih jde na dobročinné účely. Také bych chtěl moc pochválit autora ilustrací Quentina Blakeho. Obrázky jsou vždycky moc vtipné a velmi zajímavé.

Zvláštnost, kterou jsem si zjistil po přečtení knihy je, že se vyrábí ve skutečnosti jenom Wonkovy bonbony, ale nevyrábí se žádná Wonkova čokoláda.