Stephen King - Když teče krev

I když má kniha děsivý název, není plná krvavých příběhů, ale spíše znepokojujících povídek. Některé povídky jsou dokonce spíše hezké a člověka potěší.

I když má kniha děsivý název, není plná krvavých příběhů, ale spíše znepokojujících povídek. Některé povídky jsou dokonce spíše hezké a člověka potěší. Stephen King je určitě právem označován jako mistr hororu. Dokáže do svých knih dát jak děsuplnost tak i humor, štěstí ale i další pozitivní emoce a až se budete radovat nejvíce… Bum. Přijde rána, postava umře, objeví se příšera anebo se zkrátka něco hodně pokazí. Určitě stojí Stephen King za přečtení.

Rád bych vám popsal dvě povídky. Dobrou a špatnou (alespoň podle mého názoru). Dobrá povídka se jmenuje Telefon pana Harrigana. V povídce je hlavní postavou Craig, který pracuje pro pana Harrigana. A tento pán je velmi bohatý a jsou s Craigem tak nějak přátelé. Jednoho dne dá Craig panu Harriganovi telefon a ten si ho zamiluje. Může díky němu vědět o všem na burze, a tak jeho společnosti prosperují mnohem více. Vše dobré ale jednoho dne končí. Pan Harrigan umírá. Craiga tato situace hodně mrzí, a tak se rozhodne panu Harriganovi zavolat do jeho hrobu. Samozřejmě se nic nestane, ale Craiga to neomrzí, a tak se rozhodne panu Harriganovi napsat. A on kupodivu odpoví. A Craiga napadá že Harrigan není možná až tak mrtvý.

A pak je tu ta podle mě horší povídka, která se jmenuje Chuckův život. Ve zkratce jde o příběh, ve kterém umře jistý Chuck Krantz, o kterém nikdy nikdo neslyšel. A spolu s ním umírá celý svět. Musí se přijít na to, jak tyto dvě události spolu souvisí. Celá povídka je dobrá, ale konec mi nestačil. Není v něm vysvětleno, proč se ničí svět, místo toho je nám předhozená úplně jiná zápletka, která skončí tak rychle jako začala. To ovšem neznamená, že kniha není dobrá. Všechny ostatní povídky se mi moc líbily a opravdu vřele doporučuji.