Stephen King - To

King napsal spoustu knih a To právem patří mezi ty nejznámější. Mezi knihami Kinga najdeme horory, sci-fi, dramata, ale i fantasy a všechny tyto žánry je King schopen skvěle napsat.

King napsal spoustu knih a To právem patří mezi ty nejznámější. Mezi knihami Kinga najdeme horory, sci-fi, dramata, ale i fantasy a všechny tyto žánry je King schopen skvěle napsat. To je velmi dobrá kniha, ale složitá na přečtení. Ve filmovém zpracování knihy je první film vyprávěním z minulosti a druhý o druhém boji s démonickým klaunem o několik let později. V knize se ale všechny tyto události ději naráz, a tak v jedné kapitole je postavám 15 let a v druhé už jsou skoro čtyřicetiletí. Knihu ale i tak určitě doporučuji a věřím, že i přes komplikovanost děje si čtení velmi užijete, stejně jako jsem si to užil já.

Příběh je o skupině sedmi dětí, které se snaží zastavit démonické zlo, které ohrožuje jejich rodné město a možná i celý svět. Kniha začíná jednoho deštivého dne, kdy si jde malý chlapeček Georgie hrát s lodičkou ven. Bohužel mu lodička zapluje do kanálu, a protože Georgie nechce, aby se jeho bratr Bill (který lodičku složil) naštval, že ji ztratil, jde ke kanálu a snaží se lodičku vytáhnout. Ale najednou se v kanále objeví tajemný klaun, který Georgieho na lodičku naláká a poté mu ukousne ruku a stáhne ho do kanálu. Ale Georgie není jediný, který se ve městě ztratil. Georgieho bratr Bill si začne uvědomovat, že podobná zmizení se dějí každých 27 let. Billy se tak spojí se svými kamarády a začnou pátrat po tom, co za všemi zmizeními a tragédiemi města může být. Chvíli Billy a jeho kamarádi jen pátrají, ale pak si jejich snažení všimne i TO a začne na ně útočit. TO se živí strachem lidí, a tak proti dětem útočí proměněný v monstra, kterých se děti bojí - od malomocných po násilnického otce. Děti se vyzbrojí a na TO zaútočí a oslabí ho dost na to, aby se na dalších 27 let stáhl. Po několika letech se děti rozdělí a opustí své rodné město. Žijí úspěšný a šťastný život, dokud jim jednoho dne nezazvoní telefon a nepovolá je znovu do souboje se zlem a démony jejich dětství.