Stroj času - H. G. Wells

Wells napsal mnoho příběhů, které znamenaly revoluci pro žánr science fiction. V této konkrétní knize byla poprvé představena myšlenka stroje, který umožňuje cestování časem.

Wells napsal mnoho příběhů, které znamenaly revoluci pro žánr science fiction. V této konkrétní knize byla poprvé představena myšlenka stroje, který umožňuje cestování časem. Bohužel se z některých konceptů, které Wells představil, stalo klišé nebo už nejsou tak jedinečné jako v době vydání knihy. Stroj času je skvěle napsaný příběh, který inspiroval nezměrné množství nových knih, filmů a seriálů a už proto určitě stojí za přečtení.

Příběh je vyprávěn postavou tajemného cestovatele v čase, který popisuje svým hostům svoji cestu do daleké budoucnosti, konkrétně do roku 802 701. Cestovatel se nejdříve podivuje nad tím, že celá země je zelená, všude rostou stromy a květiny. Chvíli se prochází po budoucím světě, dokud nepotká zvláštní bytosti, které připomínají lidi, ale mají úplně jiný jazyk a chovají se jako děti. Cestovatel se snaží s obyvateli této Utopie seznámit a naučit se něco o jejich kultuře a porozumět jejich jazyku. Eloiové (tak obyvatele cestovatel nakonec označuje) jsou ale velmi netrpěliví a velmi rychle ztratí zájem ve vysvětlování svého jazyka. Cestovatel se tak pouští do vlastního zkoumání světa. Jednoho dne se vrátí zpět k velkému domu, kde Eloiové spí a všimne si, že jeho stroj času zmizel. Cestovatel se panicky snaží najít svoji jedinou zpáteční cestu z této budoucnosti, a právě v tuto chvíli začne odkrývat tajemství daleké budoucnosti, mezi které patří otázka, proč se Eloiové tak hrozně bojí tmy a stínů. To, co Cestovatel zjistí o naší budoucnosti a jak se mu podaří vrátit zpět do své doby se dozvíte v tomto převratném příběhu.