Suzanne Collinsonová - Hunger games - aréna smrti

Hunger games známe díky velmi dobrému filmovému zpracování. Tato kniha je pro mě výjimečná, a to nejen kvůli poutavému zpracování a rychlém sledu událostí.

Hunger games známe díky velmi dobrému filmovému zpracování. Tato kniha je pro mě výjimečná, a to nejen kvůli poutavému zpracování a rychlém sledu událostí. Kniha je opravdu skvěle napsaná a základní dějové téma je více než zajímavé. Filmové zpracování poměrně věrně kopíruje děj knihy, což se také málokdy podaří.

Dámy a pánové, nechť další Hladové hry započnou! Toto je věta, které se ve dvanáctém kraji děsí úplně každý člověk. Každý rok se vylosují dva lidé z jednotlivých krajů a ti jsou potom posláni do arény, aby se bili na život a na smrt. Tento rok ale budou hry obzvláště zajímavé. Na začátku knihy se dozvíme něco o životě hlavní hrdinky Katniss, která má zatím v životě smůlu. Její otec zemřel při závalu v dolech a matka se s jeho smrtí stále vyrovnává. A tak se Katniss nechtěně stane hlavou rodiny. Musí zajistit jídlo jak pro sebe, tak i pro matku a sestru Prim. Ale to není zdaleka všechno. Právě tento rok vytáhnou Primino jméno jako dalšího splátce a tedy účastníka her. Katniss to nemůže dopustit a přihlásí se do her místo své sestry. Jejím „kolegou“ je chlapec Peeta. Ani jeden nemá z vylosování samozřejmě radost, ale nemají na výběr, a tak se chystají na výlet plný krve a smrti. Každý splátce dostává ještě před začátkem her bodové ohodnocení svých schopností. Zde se poprvé ukazuje, že Katniss je skvělá. Dostane vysoké bodové ohodnocení, což jí může pomoci, ale i ublížit. To, jestli se Katniss podaří přežít zkoušku ohněm, ale přitom si zachovat lidskost, se dozvíte v této velmi poutavé knize.