Suzanne Collinsonová - Hunger games - vražedná pomsta

Kniha je pokračováním příběhu o Katniss a jejím prvním vstupu do arény smrti.

Kniha je pokračováním příběhu o Katniss a jejím prvním vstupu do arény smrti. Byl jsem velice potěšen, že kniha neztratila svoji poutavost a nepromarnila svůj potenciál. Velmi se mi líbí zpracování „sportu“, ve kterém jde ale opravdu o všechno. Autorka dává místy i prostor černému humoru, který nadlehčuje tragičnost příběhu. Také jsem rád, že se postavy chovají jako lidé, a ne jako roboti. Kniha je sice fantasy, ale je až děsivě reálná. Pokud jste fanoušky scifi světa nebo prakticky reálných příběhů, toto je kniha pro vás.

Katniss se v minulém díle podařilo přežít arénu a vyhrát celé „klání“, ale nesmí i přesto usnout na vavřínech. Prezident Snow není nadšen z toho, že se podařilo naší hrdince narušit bezchybný systém her a zachránit i Peetu. Což v krajích znamená neposlušnost, tedy že se někdo postavil Kapitolu (což Katniss neměla v úmyslu). A tak si lidé začínají myslet, že když to prošlo jednomu člověku, projde to i jim. Proto jsou vyhlášeny nové hry, kterých se budou účastnit pouze vítězové z minulých kol. Což znamená jediné. Katniss se musí vrátit zpět do arény! Ale tentokrát má již určité výhody. Ví, co umí a na co stačí. Ví, že by zvládla zabít člověka. Do arény se nevrátí jako bezbranná splátkyně, ale jako silný soupeř. Peeta i Katniss si začínají sestavovat tým lidí, se kterými by chtěli spolupracovat. V jejich Dream teamu je Diod, který umí vyrábět věci z drátů. Dále stará babička, která se nabídla jako dobrovolník. Dratkii, která je stejný blázen jako Diod a nakonec Peeta, Katniss a Finnick. To, jestli se podaří Katniss přežít s jejím Dream teamem, zjistíte v této akcí napěchované knize.