Tite Kubo - Bleach vol. 1

Bleach je jedním z nejvýznamnějších manga příběhů, což dokazuje nejen obrovská popularita příběhu a její dopad na jiná díla, ale i to, že Bleach vycházel pravidelně celých patnáct let.

Bleach je jedním z nejvýznamnějších manga příběhů, což dokazuje nejen obrovská popularita příběhu a její dopad na jiná díla, ale i to, že Bleach vycházel pravidelně celých patnáct let. Bleach spadá do kategorie šónen, která cílí hlavně na starší chlapce. Obvykle má mužského protagonistu a celým příběhem silně rezonují témata růstu, přátelství a honby za snem.

Ichigo je na první pohled normální středoškolák až na to, že vídá mrtvé lidi. To není pro Ichiga až tak velký problém. Občas se sice dostane do nějakého průšvihu, ale jinak žije normální život. Vše se změní, když Ichigo uvidí tajemnou dívku s mečem ve svém pokoji. Tajemná dívka se představí jako Rukia a vysvětlí mu, že je shinigami. Shinigami mají dvě povinnosti, odvádět duše do společenstva duší a zbavovat svět „prokletých“ duší Hollow. Jeden Hollow zároveň napadne rodinu Ichiga. Ten neváhá, a i když je jen člověk, vydá se bojovat. Rukia se pokusí Ichiga zastavit, ale je přitom vážně zraněna. Rukia mu tedy předá své schopnosti a Ichigo Hollowa jednoduše porazí. Ichigo se poté probudí a nikdo z jeho rodiny není nijak zraněný a ani si nepamatují, co se předchozího večera stalo. Ichigo přemýšlí, kde je Rukia. Ta se objeví v Ichigově třídě. Rukia mu vysvětlí, že se nemůže již vrátit do společnosti duší, protože veškerá její moc je v Ichigovi. A právě on se této moci musí naučit, aby mohl bránit lidi, dokud Rukia nezíská své schopnosti zpět.