Zapadající slunce - Osamu Dazai

Zapadající slunce je velmi dobrá kniha, která popisuje život aristokratické rodiny po skončení druhé světové války. Tato kniha je považována za jedno z nejlepších literárních děl, které popisuje úpadek aristokracie v Japonsku.

Zapadající slunce je velmi dobrá kniha, která popisuje život aristokratické rodiny po skončení druhé světové války. Tato kniha je považována za jedno z nejlepších literárních děl, které popisuje úpadek aristokracie v Japonsku. Hlavním tématem knihy je porážka Japonska ve válce. To mělo za následek zničení představ a hodnot spousty občanů. V knize sledujeme, jak se různé postavy s úpadkem perou a zkoumáme jejich vlastní hodnoty. Vytvoření hlavní hrdinky knihy bylo inspirováno milenkou Dazaie a Dazaiův odraz můžeme najít ve spisovateli Ueharovi a zároveň i v hrdinčině bratrovi, který nespokojenost se svým životem utápěl v alkoholu a drogách. V každé knize, kterou Osamu napsal, se velmi silně odráží jeho vlastní život.

Hlavními postavami knihy jsou Kazuko, její matka a její bratr Naoji. Kazuko s matkou jsou donuceny se po odebrání šlechtických titulů odstěhovat na venkov, zatímco Naoji byl draftován do války. Kazučina matka má zatím nespecifikovanou nemoc, a tak musí Kazuko dělat většinu namáhavé práce sama. Matčin stav se horší, ale matka je přesvědčena, že by se uzdravila, kdyby se Naoji vrátil z války domů. Kazuko si je skoro jistá, že Naoji už není naživu, ale k jejímu překvapení se jednoho dne opravdu vrátí domů. Bohužel se Naoji ve válce stal závislým na opiu. Kazuko se chce poradit o Naojim se známým spisovatelem Ueharou. Kazuko si uvědomí, že se do Uehary zamilovala a chce s ním mít dítě. Uehara ale na žádný z Kazučiných dopisů nereaguje a matčin zdravotní stav se stále horší.